85/3/26
12:51 صبح

گرایش کم‌سابقه به اسلام در آمریکای لاتین

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

علت گرایش کم‌سابقه به اسلام در آمریکای لاتین  

منبع : پایگاه، ابنترنتی  مؤسسه فرهنگی موعود

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

خانم آولار 31 ساله، دیگر نه به کنار دریا می‌رود و نه به رقص‌های دسته‌جمعی. او می‌گوید: پیش از اسلام آوردن، زمانی که در خیابان راه می‌رفتم، عده‌ای از پسرهای محله به من متلک می‌‌گفتند، ولی پس از اسلام آوردن و از زمانی که با حجاب خارج می‌شوم، آنان تنها در سکوت من را نگاه می‌کنند و من این احترام از جنس مخالف را می‌پسندم.

هم‌زمان با تحول سیاسی در کشورهای آمریکای لاتین و محبوبیت مخالفان آمریکا، گزارش‌ها حاکی است، اسلام نیز ناگهان رشد بی‌سابقه‌ای در این کشورها یافته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «واشنگتن‌پست»، «جکی آولار» هر روز صبح با ساعتی که پنج بار در روز اذان می‌دهد، از خواب برمی‌خیزد. یک طرف تختش این ساعت است و طرف دیگر آن مجسمه مریم مقدس(س). او به عنوان یک مسلمان، می‌خواهد که این مجسمه را بردارد، اما به عنوان یک لاتین نمی‌تواند و پدر او که یک کاتولیک السالوادوری است، می‌خواهد که آن بماند.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

خانم آولار 31 ساله، هم‌اکنون دیگر نه به کنار دریا می‌رود و نه به رقص‌های دسته‌جمعی؛ وی یک مسلمان وفادار به دستورهای دینی‌اش شده است.

او نخستین فرد مسلمان در کشوری است که هیچ‌گاه دینی غیر از مسیحیت و مذهبی جز کاتولیک را ندیده است.
در این کشور، هزاران مهاجر لاتین دیگر، خود را مسلمان معرفی می‌کنند. تعداد دقیق آنان مشخص نیست، ولی برآورد می‌شود که حدود چهل تا هفتاد هزار نفر باشند. این گرایش‌ها به اسلام به هویتی برای مهاجران تبدیل شده است. نسل جدیدی از آنان که به ندرت در زادگاهشان با این تفکر روبه‌رو شده‌اند، امروزه از هر زمان دیگری، راحت‌تر می‌توانند به ترجمه اسپانیایی قرآن دست یافته و در مورد اسلام بیشتر بدانند. اما لاتین‌ها با اسلام آوردن، دچار تعارضات بسیاری می‌شوند.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

این گروندگان در سراسر آمریکای لاتین پراکنده‌اند، آنان در اسلام اخلاص و سادگی را یافته‌اند که در کاتولیک نبوده است.

زنان لاتین هم‌اکنون احساسی دارند که هیچ‌کدام از زنان غربی ندارند؛ یعنی احترام به زنان.
برای «پریسیکا مارتینز» از نسل سوم مکزیکی ـ آمریکایی، گرویدن به اسلام با یک پرسش، آغاز و برای «مارگارت الیس» پانامایی ـ آمریکایی نیز با یک پرسش تمام شد.

روزی مارتینز از پدر روحانی پرسید: چرا مسیحیان به «تثلیث» اعتقاد دارند، اما هیچ‌گاه پاسخ قانع‌کننده‌‌ای دریافت نکرد، به این ترتیب، سؤال‌‌های دیگری برایش ایجاد شد، تا جایی که فهمید نمی‌تواند با خدا رابطه داشته باشد.
وی در دروس خاورمیانه دانشگاه با اسلام آشنا و در پایان سال اول با گفتن شهادتین مسلمان شد. این در حالی بود که خانواده‌اش گفتند: یا خانه یا اسلام و او اسلام را برگزید.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

الیس نیز خواستار رابطه نزدیک‌تری با خدای خود بود و همین سبب شد، به اسلام روی آورده و نام خود را به «فرحناز» تغییر دهد.

آولار در زمان حملات 11 سپتامبر در دانشگاه «جرج میسون» آمریکا با یک پاکستانی آشنا شد. پس از این حادثه از او پرسید که چگونه مسلمانان می‌توانند این کارها را بکنند و از او جدا شد. این امر باعث شد تا او کنجکاو شده و پس از فروکش کردن ناراحتی‌اش در مورد اسلام از او توضیح بخواهد و سپس خود ادامه داد.

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

اعتقادات آولار نه با سیاست و نه بی‌عدالتی علیه مسلمانان شکل گرفت. او می‌گوید: من عاشق کشورم هستم و زندگی کردن در اینجا را دوست دارم. لاتین بودن را دوست دارم و از بیش از همه آنها، عاشق اسلامم.

او می‌گوید: نقشی که زنان در اسلام دارند، او را اذیت نمی‌کند نقشی را که خیلی غربی‌ها آن را سرکوب کرده‌اند یا غیرمساوی و... می‌دانند. او این نقش را تنها احترام‌آور می‌داند.

آولار ادامه می‌دهد: پیش از اسلام آوردن، زمانی که در خیابان راه می‌رفتم، عده‌ای از پسرهای محله به من متلک می‌‌گفتند، ولی پس از اسلام آوردن و از زمانی که با حجاب خارج می‌شوم، آنان تنها در سکوت من را نگاه می‌کنند و من این احترام از جنس مخالف را می‌پسندم؛ الحمدالله.

قدرت نرم (1)/


فدرت نرم (2)/


 

بمب دیپلماتیک در زمین بوش


 


آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 



انرژى هسته اى و ضرورت هاى زمانه 2